Vážení rodiče, zaměstnanci, žáci, i s ohledem na klimatické události posledních dnů bude provoz školy, školní jídelny i školní družiny pokračovat v podělí 16. 9. 2024 dle standardního režimu. / Mgr. Radek Vačlena, ředitel školy
Spolek rodičů žáků ZŠ Matice školské byl založen v roce 2017 a navázal na Unii rodičů při Základní škole Matice školské České Budějovice, která byla založena v roce 2005.
Ve spolku jsou zastoupeni zájemci z řad rodičů žáků. Cílem je podporovat školu a aktivně se podílet na činnosti školy, a to nejen finančně. Spolek zřizuje a financuje kroužky pro žáky, hradí náklady na vybavení a mzdy vedoucích kroužků, finančně se podílí na vybavení školy, školní družiny, přispívá žákům nebo třídám na zajímavé akce a umožňuje sociálně slabším rodinám vyslat děti spolu s ostatními žáky na mimoškolní aktivity. Finančně a personálně podporuje společné akce jako např. Den dětí či Matiční jarmark.
V případě zájmu je možné zasílat sponzorské dary v podobě finančního příspěvku přímo na bankovní účet spolku 5287215369/0800
Dozvuky z Matičního jarmarku 2018 na http://www.nemcb.cz/aktuality/deti-detem/
Dílčí zprávy z jednotlivých školních akcí zveřejňujeme jako nové zprávy v "aktualitách" na www.zsmatice.cz.
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice vznikla rozhodnutím MŠMT jako samostatná státní příspěvková organizace a je samostatným právním subjektem. Kapacita školy je 550 žáků, součástí školy je školní družina s kapacitou 180 žáků se šesti odděleními a školní jídelna s kapacitou 550 obědů.
Do sítě škol byla základní škola zařazena dne 27. 3. 1996. Škola poskytuje základní vzdělání žáků, zajišťuje provoz školní družiny a zabezpečuje stravování dětí, žáků a pracovníků školských zařízení dle platných právních předpisů. Škola má devět postupných ročníků a současně se zaměřuje na výuku cizích jazyků anglického, německého a ruského. Rozšířená výuka jazyků je zavedena od roku 1991. Od roku 2010 je do výuky aplikována cizojazyčná výuka metodou CLIL (matematika, výtvarná výchova, zeměpis, dějepis). Škola umožňuje rovný přístup ke vzdělávání všem žákům bez jakékoli diskriminace a vytváří podmínky pro jejich zdravý vývoj.