Nové šatní skříně pro žáky II.stupně s ovládáním pomocí čipu budou přístupné od pondělí 4. 11. 2024. Žáci, kteří čip nemají si ho koupí během pondělního rána v kanceláři škoy. Cena čipu je 121,-Kč. Čip již žákům zůstane.
Provoz:
Pondělí - čtvrtek: 6.00 - 17.00
Pátek: 6.00 - 16.00
pozn.:
První školní den (září) a poslední školní den (červen) je upraven provoz školní družiny, a to od 6.00 do 14.30.
Každý den mají děti jinou zájmovou činnost obsahující pracovní, výtvarnou, tělesnou, hudební či přírodovědnou činnost. Každodenní vycházku a také přípravu na vyučování. Nepíšeme s dětmi domácí úkoly, to s nimi zvládnete vy, rodiče.
Formou her a ve spolupráci s třídními učiteli procvičujeme probírané učivo. Děti mají tuto formu „výuky“ rády a ani jim nepřijde, že se vlastně učí.
Pro děti je i ve školní družině závazný školní řád a každé jeho porušení bude potrestáno (např. svévolné opuštění školní družiny, zničení hraček a pomůcek, ohrožování bezpečnosti své i ostatních dětí, agresivita, neuposlechnutí pokynů pracovníků školy atd.) Ve zvláště závažných případech může být žák ze školní družiny vyloučen.
Děti, které navštěvují ranní družinu, přicházejí vchodem školní družiny z Komenského ulice do 7.20 hod.
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice vznikla rozhodnutím MŠMT jako samostatná státní příspěvková organizace a je samostatným právním subjektem. Kapacita školy je 550 žáků, součástí školy je školní družina s kapacitou 180 žáků se šesti odděleními a školní jídelna s kapacitou 550 obědů.
Do sítě škol byla základní škola zařazena dne 27. 3. 1996. Škola poskytuje základní vzdělání žáků, zajišťuje provoz školní družiny a zabezpečuje stravování dětí, žáků a pracovníků školských zařízení dle platných právních předpisů. Škola má devět postupných ročníků a současně se zaměřuje na výuku cizích jazyků anglického, německého a ruského. Rozšířená výuka jazyků je zavedena od roku 1991. Od roku 2010 je do výuky aplikována cizojazyčná výuka metodou CLIL (matematika, výtvarná výchova, zeměpis, dějepis). Škola umožňuje rovný přístup ke vzdělávání všem žákům bez jakékoli diskriminace a vytváří podmínky pro jejich zdravý vývoj.